Sidor

tisdag 16 oktober 2012

Ta mig sjutton...

...så funkade min plan :)! Planerade den kommande träningsveckan i lördags och än så länge funkar det. Rullskidor i söndags, gymet igår och morgonlöpning i morse. Den senare övningen var det som jag fruktade mest att jag skulle falla på. Planeringen igår gjorde susen och när klockradion drog igång 05.24 i morse gick det otroligt smidigt att svinga benen över sängkanten och dra på mig löparkläderna. I planeringen ingick att kläderna hängde på elementet som var inom räckhåll från sängen så de var supersköna att få på sig :). Första morgonrundan gick vare sig snabbt eller var särskilt lång. Försöker tänka lite långsiktigt nu och verkligen mjukstarta. Hur som helst så var det en riktigt skön runda i höstmörkret och inte många andra ute. Passerade en stavgångare vid knappa kilometern men annars var det rätt öde. Idag blev det även ett besök hos Massör-Markus och det var hur skönt som helst att få en omgång på nacke och rygg. Passade även på att fråga vad jag skulle göra för att få upp rörligheten i den opererade stortåleden och fick lite tips på dynamiska övningar som jag ska testa. I morgon är det onsdag och i träningskalendern står det då lunchpass på gymet. Allt förberett och klart inför det så nu är det bara lite välbehövlig sömn som ska till så blir det nog en bra dag i morgon med :). För säkerhets skull drar jag i mig ett ettrigt litet rönnbär för att vara säker på att hålla mig frisk också ;).


Ha en skön tisdagskväll!


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar