Sidor

söndag 14 oktober 2012

Coach Roger bara...

...skrattade åt mig när jag klagade över min träningsvärk i armarna efter förra helgens premiärtur på rullskidorna. "Visa hur du gör" sa han och sedan skrattade han lite till och sa "det var så där man gjorde på det gamla sättet...". Ja men hur ska jag göra då undrade jag. "Du måste åka med magen" sa Roger och visade (och lät konstigt gjorde han med...). Funderade lite på det här under den gångna veckan som varit fullkomligen död på träningsfronten och idag var det dags att skippa "det gamla sättet" att åka på. Gissa om jag blev förvånad att det faktiskt funkade och att jag direkt orkade hålla på längre än förra helgen då det kändes som mjölksyran sattes in intravenöst efter knappt fem minuters stakning. Idag stakade jag glatt i 35 minuter utan att armarna kändes som överkokt tagliatelli :). Och jag slutade inte för att jag var trött utan för att jag ville kolla lite på dotterns fotbollsträning.


Har varit vääääldigt dåligt med träning sista veckorna men nu tror jag faktiskt att jag börjar få lite sug efter att komma igång på allvar igen. Kommande vecka har faktiskt fem pass av olika sorter som väntar på mig och det ska bli härligt att komma tillbaka igen :). De planerade passen är väldigt milda och jag ska ta det mycket lugnt i början och fresta kroppen så att den bönar och ber efter mer ;). I morgon hoppas jag att det känns i magen att jag åkte rullskidor idag annars får jag ta ett snack med coachen igen som kanske kan få sig ett gott skratt igen - det bjuder jag så gärna på :).

Ha en skön söndagskväll!




- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar