Sidor

måndag 29 oktober 2012

Det håller i sig med...

...träningen vad beträffar kontinuitet. Igår var det dags för andra omgången av crawlkursen och det gick hyggligt tycker jag och ytterligare någon aha-upplevelse blev det. Tar det lite lugnare med benen och försöker koncentrera mig på armar och andning. Längtar till jag kan crawla lika lugnt och behärskat som vid bröstsim :)!

Blev ett lunchpass på gymet idag. Helt otippat fick jag för mig att köra barfota så jag klev helt enkelt upp på löpbandet i bara strumplästen (och även andra träningskläder men inte skor...) och värmde upp i 5 min. Kändes jäkligt bra måste jag säga och det sög lite i vadmusklerna. Kan nog vara bra att bryta mönstret lite nu när jag ska få ordning på löpcykeln med lite mer rörelse i benen. Fortsatte sedan med skor och ansträngde mig verkligen att få upp sulorna mot baken så mycket som möjligt och det tar verkligen på låren på ett helt annat sätt än vad jag är van vid. Förhoppningsvis är det snällare mot andra delar av benen :). Efter löpbandet blev det core, ben, triceps, och bröst. Längtar redan till nästa pass - är på G nu! Har inspirerats en hel del av Johanna Sterlinge som gjort en hygglig start på sin Ironmankarriär i år :)!

Ha en skön måndagskväll!


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar