Sidor

onsdag 21 mars 2012

Återbesök med...

...sårkontroll idag på Ortopediska huset i Globen. Inga större konstigheter beträffande operationssåret som ansågs helt läkt nu. Mitt förslag med att börja cykla redan nu på måndag möttes med ett nekande...och uppstramning av vinkeln på stortån med tejp och ytterligare tre veckor med bandagerad fot. Jag visste det ju innerst inne men vill ju så gärna börja cykla igen. Löpningen ligger ju som jag tidigare skrivit jättelåååångt bort dvs. I början av juni. Det hade i går passerat tre veckor sedan operationen och jag har verkligen tänkt på att anpassa kosten till den minskade aktiviteten och det har gett resultat. Vägde i morse ca 2 kg mindre än för tre veckor sedan. Dragit ner till ett minimum på kolhydrater och äter rejält av det goda som t.ex. avokado, kött, ost, leverpastej. Vitkål och morötter till är hur gott som helst och vitkålen går ju att tillreda på flera olika sätt. Favoriten är "pizzasallad" men det är hur gott som helst att woka vitkål med andra grönsaker som blomkål, broccoli och morötter.

För att göra vardagen ännu lite mer spännande så passar jag även på att sluta med snus. Gjorde det för ca ett år sedan men föll tillbaka efter några månader. Läste häromdagen ett tweet av @jojjeborssen som skrev att 'snus inte är bra för kroppen" och kort och gott bara skrev "Punkt" och jag fick då ett infall att ge det en chans. Jag menar om jag stått ut med fotoperationen måste jag för sjutton stå ut med "lite" abstinens några dagar!

Ha en skön onsdag!


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar