Sidor

tisdag 27 mars 2012

En månad sedan...

...är det idag sedan jag la mig på operationsbordet för min hallus valgus. Lika länge är det sedan jag hade ett vettigt träningspass. Har helt enkelt inte funkat med foten i paket och smärtstillande. Nu börjar det dock ordna upp sig så till den grad att jag kunde pressa ner foten i en träningssko som jag knutit upp till max. Det var inte skönt men det gick ;). Det trillar på snabbt nu med läkningen och om de kommande dagarna blir som de senaste varit så är jag absolut i cykelsadeln om max två veckor. Ser ut som läkaren visste vas han snackade om ;).

Eftersom jag inte kommer att kunna springa förrän i juni och jag inte kan sitta i cykelsadeln hela tiden för att träna flås så köpte jag en ny "kompis" i helgen. Det blev en crosstrainer! Fick maka undan lite grejer i tvättstugan för att få plats med den. Nu är den på plats lagom till när jag tänkte vara med "Min utmaning" på Runners World. Blir små korta pass till att börja med som förhoppningsvis blir längre och längre vartefter rörligheten i foten ökar :). Första passet i morgon bitti!

Ha en skön tisdagskväll!


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar