Sidor

söndag 4 mars 2012

Cirka 400m...

...kryckor bestod dagens träningspass av. Eller pass o pass...kände att jag bara behövde känna på vårvädret lite ;). Efter att ha blivit ett med soffan och det var andra dagen som solen fullkomligen vräkte in i vardagsrummet som varit "min" plats sen en vecka tillbaka så fick jag helt enkelt nog! Drog på mig en jympadoja på vänsterfoten och skidhandskar på händerna och gav mig ut i vårsolen. Fick dock ge upp ganska snart då det kändes som någon satt en blodtrycksmanschett på högerfoten och aldrig ville sluta pumpa upp trycket...Skidhandskarna som skulle skydda mot skavsår mot kryckorna under mitt träningspass kändes ganska överflödiga då jag fick återvända till soffan för högläge med foten betydligt tidigare än tänkt...Har nu i alla fall bytt sida i soffan vilket verkar vara det som ansträngningsmässigt passar min fysiska förmåga bäst några dagar till.

Vaken i tid för att bevittna starten i årets Vasalopp blev inget problem. Klarvaken av en pulserande och ömmande högerfot redan vid femsnåret och lagom i gasen av smärtstillande några timmar senare bjöds det på stor underhållning från det som blivit ett med mig. Vilket lopp det blev! Kan knappt fatta att jag för en vecka sedan gjorde samma sträcka men fem och en halv timme och en minut långsammare än Jörgen Brink. Ok, jag fattar att jag var lite långsammare än Brink men att jag skidade nio mil känns lite avlägset just nu med tanke på att 400 meter kryckhopp kändes ansträngande i dag. Så här ser utsikten ut efter sidbytet i soffan - inte så pjåkigt eller hur?!


Ha en skön söndagskväll!


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar