Sidor

söndag 2 december 2012

Ännu en helg...

...är till ända (lät ju för jäkla stramt men ok då...) och idag har kroppen fått en behövlig och förtjänt vila med endast ett simpass som bestod av 45 min crawlkurs. Idag kom en ny aha-upplevelse och det var med andningen. Upptäckte att det gick alldeles utmärkt att ta 4-5 simtag innan det behövdes luftpåfyllning att andas slaviskt på var tredje blir nästan lite varning för hyperventilation. Verkar som man får anpassa andningen efter tempot på något sätt.

Idag har det även varit en dag i kulturens tecken då det var dags för yngsta dotterns uppvisning i Miniartisterna på Kulturama. Jag var en mycket stolt och rörd pappa som faktiskt fick torka en och annan tår när jag såg hur kul hon hade på scen och hur duktig hon var.

Träning i den kommande veckan blir inte så mycket löpning och cykling då det (förhoppningsvis) vankas en hel del skidåkning :). I morgon ingenting men tisdag ett lunchpass på gymet och på kvällen ett försök att komma under 50 min på Åkes mil. Ska bli mycket spännande. Var fjortonde dag ska jag göra milen på tid för att se om det går framåt med träningen men nu ska det sovas vill jag lova :)!

Ha en skön natt mot måndagen!



- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar