Sidor

söndag 30 december 2012

Var lite orolig...

...för att ledigheten skulle innebära brutna rutiner och därigenom riskera avbrott i träningen. Så trots att jag tagit lite ledigt från bloggandet så har jag inte tagit helt ledigt från träningen :). Sedan förra posten har det blivit två svängar med skidorna och två distanspass löpning och idag crawl där jag utökade sträckan till 600m i sträck enbart crawl. Jag kände mig verkligen supersliten i morse. Tanken var att hela familjen skulle ut till Ågesta för lite längdskidåkning men när vi kikade ut i morse och det såg grått och fuktigt ut gjorde vi "helt om" och bestämde oss för bad istället. Det kändes helt rätt när jag satt i ångbastun och mjukade upp min ömma kropp :). Nu känner jag mig inte fullt så sliten längre. Pigg är väl att ta i och jag tror jag nu efter en veckas ledighet planat ut i någon form av avslappningstillstånd som känns både skönt men samtidigt lite irriterande eftersom det blir lite längre startsträcka att träna ;).

Summerade lite ifrån min Garmin häromdagen för att se hur 2012 varit träningsmässigt och det har ju blivit en del faktiskt :).


Skulle gärna ha fått mer mil löpning i benen men då jag inte kunde börja jogga försiktigt förrän i maj-juni pga fotoperationen så är det som det är. Nu börjar iaf distanspassen kännas riktigt bekväma och 70-80 min känns helt ok. Målet är att ett distanspass på 90 min löpning en dag i veckan ska kännas fullt normalt sista januari då första delen av träningsschemat är klart och det blir dags att gå på nästa steg :).

Ha ett gott slut på det nuvarande året och en god start på det nya i övermorgon!



- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar