Sidor

söndag 16 december 2012

Jag och Ebba fick...

...en kanonfin timme i spåret ute vid Ågesta i eftermiddag. Nya längdåkningsskidor var införskaffade till Ebba och de var vi bra sugna på att få testade :). Jag imponerades ordentligt när hon stack iväg på spåret på golfbanan. Vi körde en timme och stannade även till ett par gånger och fyllde på energi med lite chokladkaka som jag trodde jag hade med mig som "morot" men det var nog snarare så att det funkade som bränsle på Ebba. Hon var helt genomsvettig efter rundan :). Fästet var lite sisådär då temperaturen låg runt nollan och Ebba körde med tejp och jag lade inte ner min själ i vallningen utan la bara som hastigast ett lager Swix röda VR 70.


Men glid hade vi så att vi tjoade båda två i nedförsbackarna :). En riktigt trevlig pappa-dotter-runda hade vi.


Efteråt blev det varm choklad och ansiktstryck i snön.

Ebba


Jag


Nu är det bara simningen kvar innan jag kan summera den gångna veckans träning dit jag även tänker lägga cyklingen till och från jobbet som var riktiga styrkepass innan cykelvägarna var plogade :-0.

Ha en skön söndagskväll!

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar