Sidor

lördag 1 december 2012

Det var riktigt tungt...

...på fredagsmyset i Hammarbybacken idag. Utrustningen och då närmast skodonen var inte helt ok i dagens snöväder. Hade inte varit helt fel med något mer vinterbetonat än mina röda Asics 2160 som var som två blöta tvättsvampar efter dryga timmen upp och ner för backen. Riktigt tungt i nysnön och om coach Roger varit med hade han gråtit eller kanske skrattat över mina tafatta försök att göra det så skidlikt som möjligt. Det gick bara inte och efter tre vändor var spyan inte långt borta vill jag lova. Det blev i alla fall fem vändor upp och ner som vanligt och det tog 68 min inkl en kilometers uppvärmningsjogg.

Blev även en sväng till Naprapat-Marcus idag och då tog han sig an mina lätt ansträngda underben och jag kan lova att den benhinnemassagen var något av det mest obehagliga jag gjort hos en Naprapat någon gång. Smärtan var så påtaglig att jag inte visste om jag skulle skrika eller skratta. Jag valde det senare eftersom det lät bättre ;).

Ha en skön natt mot lördagen!


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar