Sidor

onsdag 12 december 2012

Magiskt är det ord...

...jag först kommer att tänka på efter kvällens skidrunda ute vid Ågesta tillsammans med Åke och Johan :)! Strax efter 21 parkerade vi bilen och knäppte på oss skidorna och stack iväg ut på de för dagen nya spåren på golfbanan. Bra fäste med min nya Vauhti -1 till -6 grader som jag köpte på träningslägret i Orsa. Det var så klart fint väder att det faktiskt inte behövdes pannlampa. Kände mig hur stark som helst och kunde spurta ganska bra när jag la i en högre växel då och då. Träningslägret i helgen gav otroligt mycket känner jag :). Nu håller i alla fall jag tummarna för att vintern fortsätter så här ett bra tag till så att vi får uppleva fler sådana här turer i vinter. För Åke var det premiär på nya längdskidorna och han hade inte åkt skidor på ca 30 år! Han gjorde en mycket bra prestation att i ett hyggligt tempo ta sig runt de 8,5 kilometrarna.

Fick även till ett härligt lunchpass på gymet idag. Värmde upp med 10 min löpband i 5-tempo och körde sedan arm, lår och core i 20 min.

Efter skidorna ikväll blev det några schyssta Wasa sport plus med ägg, Ejderns kaviar och majonnäs och det satt som en smäck vill jag lova :). Börjar bli rätt pömsig nu så det är bäst att hoppa på sömntåget!

Ha en skön natt mot torsdagen!



- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar