Sidor

måndag 10 december 2012

Vilken pärs, men nu...

...är det klart! Jag lyckades vara flink nog vid tangentbordet ikväll att knipa en av de eftertraktade startplatserna till Vansbro Triathlon i sommar. Det var riktigt svettigt innan jag kommit till det sista klicket och jag kunde se att jag verkligen hade betalat och därigenom säkrat startplatsen. Tog ungefär 5 minuter så var de 400 platserna slut som såldes ikväll. Nu väntar min största fysiska utmaning hittills med 1,9k simning följt av 90k cykling och 21k löpning som avrundning på det. Är övertygad om att det kommer att bli en fantastisk dag upplevelsemässigt på alla möjliga och omöjliga plan ;).

En något mindre pärs var transportcyklingen till och från jobbet idag. Blev faktiskt mer styrketräning och balansakt än cykling. Att jag gjorde inköp på ICA innan jag trampade hemåt som fyllde ryggsäcken förutom datorn gjorde det inte direkt lättare. Fullständigt sjöblöt av svett när jag kom hem :). Måste även säga att helgens skidläger i Orsa kändes av ordentligt i ben och ljumskar när jag stred fram mot snön på MTB:n. Men jag hade det nog långt från jobbigast. Mötte en cyklist mellan Årstafältet och Gullmarsplan på vägen till jobbet som svor något kopiöst när han kämpade sig fram. Faktiskt lite festligt och jag hade svårt att hålla mig från skratt :-D. Hoppas nu att snöröjarna känner lite yrkesstolthet och gör cykelvägarna till en fröjd innan det är dags att trampa till jobbet igen :).

I morgon är det dags för en träff med Naprapat-Marcus igen och han ska få ge mina underben en ytterligare omgång. Förra veckans behandling uträttade verkligen underverk :)!

Ha en skön måndagskväll!


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar