Sidor

söndag 16 december 2012

Det får bli en liten...

...blogpost till dag bara för att jag kan och för att jag nådde ett mål med min träning ikväll. Hade satt upp som mål att klara 400m crawl i ett sträck innan januari var slut. Idag var det avslutning på crawlkursen och hade lite valfri träning och då passade jag på att testa :). Och tänka sig, det gick! När kursen startade hade jag stora bekymmer att crawla 50 meter utan att bli helt slut men vartefter tiden gått och tekniktipsen fått sjunka in så har sträckan kunnat ökas successivt. Har dock bestämt mig för att inte hoppa på fortsättningskursen som startar i januari. Mycket annat på schemat i vår med bl.a. en projektledarutbildning som kommer att kräva mycket tid så simningen får stå tillbaka ett tag och jag nöjer mig helt enkelt med de nyvunna kunskaper som grundkursen gett.

Kollade på kul lite träningsstatistik på Garmin idag och hittills har jag över 10 timmar skidträning inför Vasaloppet vilket är mer än vad jag hade totalt innan jag körde Öppet Spår i år. Lovande alltså med tanke på att det är en drygt två månader kvar till start :).

Ha en fortsatt skön söndagskväll!


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar