Sidor

fredag 14 december 2012

Fredagsmys utöver...

...det vanliga blev det i morse. Gled in på parkeringen vid Hammarbybacken vid 06:30 och temperaturen pekade på -6 grader och fina lätta snöflingor singlade ner. Hammarbybacken hade öppningspremiär igår och så här trevligt såg det ut vid liften nu på morgonen.


Hann precis lägga på lite ny fästvalla innan Roger dök upp. Vi stack i väg mot Björkhagen och det var faktiskt magiskt i spåret. Massor av snö, inga genomslag och alldeles tyst :). Pannlampan fick jag ingen användning av då det var så lyxigt att eljusspåret var upptänt. Av någon anledning trodde jag att jag var Stålmannen och hängde på i Rogers tempo vilket efter några kilometer straffade mig ordentligt. Mjölksyran i armarna var ett faktum och jag återhämtade mig inte riktigt på resten av rundan som stannade på drygt 10k. Hur som helst så blev det ett pass i alla fall och ett riktigt vackert sådant för själen :). Nu kör vi järnet ur den här fredagen och sedan firar vi helg.

Ha en skön fredag!


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar