Sidor

söndag 13 mars 2011

Har skjutsat...

...mina favorittjejer till Hästis och passar på att skriva några rader.

I går var vi hos bekanta på glitterkväll med schlagertema och vi hade jättetrevligt. Förutom den sociala biten så serverades det mycket gott att äta och dricka och igår höll jag bara igen på det flytande...Jag åt så mycket av de goda små tilltuggen som serverades till skumpan före maten så magen stod i fyra hörn. Har även varit ute på andra festligheter i veckan och känner att nu får det bli lite uppsnäppning på kostfronten. Det kommer att gå bra i en vecka i alla fall innan det bär iväg på den årliga fjällsemestern. I dag är det den stora matlagningssöndagen då vi ska förbereda mat inför resan. Det är så himla schysst att ha allt klart och med sig till stugan så vi inte behöver göra en massa inköp väl på plats i Sälen. Finns roligare saker att göra än att stå i kö i mataffärerna där. Nytt grepp för i år är att vi även lagat den mesta maten hemma för att kunna göra annat i fjällen.

I år är första gången som längdskidorna är med och det ser jag fram emot. Räknar med att få till några mil i spåret som träning inför Premiärmilen i löpspåret den 27 mars.

Känner ordentligt av de senaste veckornas träning. HalvVasan och ca 30 km löpning på en och en halv vecka har blivit lite väl mycket för framförallt lår och höfter. Måste börja med lite alternativ träning och få mer fart även på andra muskelgrupper. Kommande vecka ska jag köra lite mer med PoWorkout och stretcha en del så får vi se vad det ger. Ska även bli mycket spännande att se vad min nya form innebär i pisten in en vecka :).

Nu ska jag strax dyka ner i kastrullerna och hjälpa till med matlagningen. Ha en skön söndag :).


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar