Sidor

onsdag 2 mars 2011

Känns tomt och...

...lite konstigt idag nu när första etappen på Halvklassikern är gjord. Kroppen har varit på kontoret men trots ordentlig värk här och där så har den velat ut och röra på sig. Har längtat tillbaka till skidspåret många gånger idag. Mycket märkligt fenomen måste jag säga.

Av bara farten så anmälde jag mig idag till HalvVättern som är den 12 juni. Men det känns så himla långt fram...Det här med att göra halvklassikern i år känns dock fortfarande som rätt val. Om jag hade klämt i med fulla sträckan på Vasaloppet är jag inte säker på att jag varit lika sugen på att ge mig ut idag igen. Vanliga klassikern får vänta till 2012 då jag hoppas och tror att jag kommer att vara i form för att det ska kännas bra att genomföra den och inte bara göra det för att "ha det gjort".

Eftersom 12 juni känns avlägset måste jag hitta på lite roliga grejer innan och jag hittade "Premiärmilen" idag som är 27 mars och jag tror faktiskt att jag tar och slår till på den. Start på eftermiddagen på norra Djurgården. Hinner förhoppningsvis springa några gånger till innan dess och ska sikta på att komma ner i 55 minuter den 27:e :). Borde inte vara omöjligt.

Fick ett citat skickat till mig på FB idag som lyder "pain is temporary glory is forever". Ska tänka på det nu när jag ska ta och söva min ömma kropp. För mig är tiden 3.52.23 riktig glory :)!

God kväll

- Posted using BlogPress from my iPhone

1 kommentar:

  1. Strengnäsgumman3 mars 2011 kl. 12:35

    Du är helt otrolig !
    Det går väl bra att springa en mil i Strängnäs. Kom hit med Dina tjejer så tar vi hand om dom när Du springer.

    SvaraRadera