Sidor

tisdag 29 mars 2011

Laddade över...

...datan från min Garmin 310XT efter Premiärmilen i går. Kunde konstatera att det vid tävling blir det lite mer puls i flera bemärkelser. Hade tänkt springa på 5.29 tempo för att klara sub 55. Det stannade på 5.38 tempo så det är sannerligen inte långt borta. Var väldigt jämn genom hela loppet i tempo bortsett från startkilometern där tempot låg strax över 6 men jag var ju inte ensam i spåret så det var svårt att springa fortare...Det blev inte bara personbästa på tiden utan även på pulsen som maxade med 180 bpm och snittade på 163. Inte jättemycket högre än annars men att det var tävling gjorde helt klart inverkan.

Känns som denna vecka blir lugn på löpfronten. Måste vila ben och knän lite samt att jag dragit på mig lite hosta och känningar i halsen. Hade ambitionen att komma upp i morse och köra några övningar med PoWorkout. Stannade dock vid ambition och jag skyller på omställningen till sommartid och tar nya tag :).

Ha en skön tisdag


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar