Sidor

söndag 20 mars 2011

I vilken ände ska...

...jag börja när jag ska komma fram till att nuläget är på topp?

Måste nog starta vid gårdagens resa till fjälls. Nytt personbästa i långsamhet till Sälen, elva timmar tog det. Har nog aldrig uppskattat en försäkring så mycket som igår när jag bara ringde Falck och så ordnade det sig med både bärgning och hyrbil när vi stod med rasad bil mellan Uppsala och Gävle. Visst blir det en del kostnader att räkna med men det väger förhoppningsvis upp en del av det obekväma i att vara "strandsatt".

Söndagen hade en mycket bra start. Vaknade som vanligt (nuförtiden) vid tjugo över fem i morse. Kollade genast av vädret och kunde se att det såg lovande ut. Stack ut på 5 km spåret vid sex och kunde njuta soluppgången bort mot Tandådalen. Väl hemma igen var det dags för en sådan där härlig skidåkarfrukost som man bara kan uppleva till fjälls :).

Sen följdes dagen av otroligt bra utförsåkning och barnen har gjort fantastiska framsteg sedan förra säsongen. Nu får jag faktiskt stå på lite även i de svarta pisterna för att hänga med döttrarna :). En helt underbar känsla. Tillbringade många lov i Sälen med mina föräldrar när jag var yngre och tycker det är så kul att mina tjejer verka uppskatta fjällsemestrar lika mycket som jag gjort och fortfarande gör :).

Vädret idag kunde knappast varit bättre och nu är det strax middagsdags och det ska förhoppningsvis smaka super :).

Önskar alla en skön söndagskväll :)!


Infogar en bild från soluppgången i morse :)

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar