Sidor

onsdag 30 mars 2011

Motivationen finns...

...men hostan håller i sig och jag har inte vågat ge mig ut på någon löpning på tre dagar. Dojjorna står på hallgolvet och undrar vad som hänt...;)






Försöker faktiskt hejda mig lite så att det inte blir något galet med hälsan. Att springa är ju en så himla smidig träningsform - bara på med träningskläderna och ge sig ut :). Det ska bli spännande med våren och se vad den har att erbjuda. Jag har faktiskt väldigt liten erfarenhet av löpning på annat underlag än snö så det ska bli mycket intressant att se hur utvecklingen kommer att bli på barmark! När gruset är bortsopat från vägarna ska jag faktiskt ta och testa på rullskidor också. Kan nog bli en spännande utmaning. Såg en kille som var ute och körde häromdagen och blev riktigt frestad att testa på :).

Har ju faktiskt ingen feber så jag kostade på mig två övningar från PoWorkout nu på kvällen. Stark rygg och Platt mage blev det.

Ska kolla in lite teori nu på MarathonMias blogg där hon har en löpskola. Det är riktigt inspirerande att läsa om hennes bravader och utmaningar på http://bloggaromtraning.se/marathonmia/.

Vikten är återställd efter en veckas semester. Trodde det skulle ta en vecka men efter "normal" kost och dryck i 4 dagar så är jag på samma nivå som innan semesterns frestelser började locka ;). Missade förra veckans invägning och möte på Itrim och kommer att missa även nästa vecka :(. Får nog lov att masa mig ut till centret någon lunch bara för att väga in mig. Det är ju kul att hålla lite koll på fettprocenten :-0. Vikten är ju där den ska vara men omfördelningen som sker mellan fett och muskler syns inte på min vanliga våg...

Ha en skön onsdagskväll!


- Posted using BlogPress from my iPhone

1 kommentar:

  1. Det är bra att Du tar det lugnt när Du är förkyld.

    SvaraRadera