Sidor

lördag 12 november 2011

Coach Roger och...

...balans i tillvaron handlar det här inlägget bl.a. om.

Vad gör man om man gång efter annan misslyckas med att ta tillbaka balansen i tillvaron. Jag menar de 3x8 timmarna som jag försöker dela upp dygnet i. 8 för sömn, 8 för jobb och 8 för familj, logistik, träning och annat man vill hinna med...

Att balansen är i ofas märks inte minst på mitt bloggande. Att skriva är verkligen peppande för mig själv men när jag inte haft tid för träning har det inte funnits mycket att skriva om och då har jag inte kunnat peppa mig själv...etc. etc...ond cirkel...

I fredags var jag så less på att inte komma tillbaka till balansen så jag tog ett snack med kollegan Roger och berättade hur det låg till och sa att jag behöver hjälp inför det kommande klassikeråret. Även om jag vet vad jag behöver göra så gör jag det inte. Roger fattade direkt mitt dilemma och började prata om målbilder och strukturerad träning. I morse dök det upp ett sms med vilken träning som han förväntade sig att jag skulle göra i helgen. Ena dagen intervallträning och den andra 90 min rullskidor i lugnt tempo. Har haft lite känningar i halsen och ingen blev gladare än jag när det under dagen försvann och jag kunde ge mig ut på 40 min löpning med intervaller nu på eftermiddagen :). Det var jäkligt skönt :)!

På målbildssidan har jag övergripande satt upp att ta klassikern under 24 timmar. Första delen som är öppet spår ska jag ta på 8 timmar så det är bara att kavla upp ärmarna, ta tillbaka balansen och träna hårt. Tack Roger för coaching - den behövs!

Nu är det räkor och Chablis som står näst på schemat för dagen. I morgon är en annan dag och jag ser redan fram mot 90 min rullskidor och den härliga träningsvärk det ger :-0!

Ha en skön lördagskväll


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar