Sidor

måndag 14 november 2011

Ligger i soffan och...

...funderar över vart den här måndagen tig vägen :-0. Tyckte nyss jag gick upp och trampade iväg till jobbet. Det snurrar på utav bara den just nu.

Funderade även på vilken träning det ska bli i morgon så jag slängde iväg ett mess till Coach Roger och ett blixtsnabbt svar meddelade att i morgon står valet mellan rullskidor 10k eller 5k löpning. Oavsett vilket jag väljer så ska det vara i tävlingstempo med 10 min uppvärmning och 10 min nedvarvning. Hmm...får sova på saken men det lutar åt löpning faktiskt. Visst är jag bortskämd som knyckt till mig en coach :-)!? Jag behöver det verkligen!

Något annat jag fick att fundera över idag är hur fort livet kan ändras. Fick ett samtal på Skype från en gammal vän som jag inte pratat med på snart två år. Slog glatt på webbkameran och kunde konstatera att han var helt flint vilket jag även kommenterade. Svaret jag fick var tyvärr att han inte valt det själv utan hade drabbats av cancer och nu gick på cellgifter och är sjukskriven sedan i somras. Vet inte riktigt vad jag ska säga mer än att det är för jäkligt rent ut sagt...

I morgon är en annan dag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar