Sidor

onsdag 29 juni 2011

Det här med intervaller...

...kräver nog en del övning. Verkade så himla lätt i teorin men att utföra det var en helt annan sak. Gjorde nog allt fel men jag gjorde det i alla fall ;). Började med att prova på med femhundringar. Det största felet jag gjorde var nog att jag sprang alldeles för fort...såg efteråt att jag ibland var nere i 3.20-tempo och det var ju inte så lyckat när jag skulle ligga på knappt 5-tempo...Nästa gång ska jag lägga in några intervaller i den vanliga löprundan och hålla ett noggrannare öga på klockan så att jag inte kör slut på mig :).

Idag blir det ingen löpning eftersom jag ska med några kollegor på en runda på minst 12k och vill då vara fräsch i benen. Blev iaf ett par övningar med PoWorkout på morgonen. Fjärde dagen i rad så det verkar lovande :). Idag blev det "muskulös mage" och "elegant hållning". Poängen trillar in...


Idag ska vi iväg med vår katt Prinsen till veterinären i Bagarmossen för hans ettårsvaccination. Han kom in nu på morgonen och är bra irriterad på oss för att han inte får gå ut igen. Han trivs verkligen med att vara utomhus. Kommer hem och äter några ggr per dygn och "snackar" lite med oss och sen sticker han ut igen.


Ha en skön onsdag

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar