Sidor

måndag 13 juni 2011

Vilken helg...

...det blev! Det har varit intensivt, roligt och slitsamt :).

Drog igång med bröllop i Strängnäs som var mycket vackert i Domkyrkan och en trevlig fest efteråt med många fina och tänkvärda tal som berörde.


Festen blev dock ganska kort för min del då jag blev upphämtad 21.30 av vännen och kollegan Roger för färd mot Motala och en väntande HalvVätterrunda på 15 mil. Så det blev av med kostymen och packa in cykel och tillbehör i den fenomenala husbil som Roger fått låna. Omställning i "mind set" från bröllopspartaj till laddning för en cykelrunda med en distans jag aldrig testat förut....

Strax efter 01.00 på natten mot söndagen hade vi parkerat på i Motala och sömnen infann sig relativt omgående. På morgonen upptäckte vi att vi lyckats parkera bara några hundra meter från start- och målområdet :). Alltså bra att knalla iväg och hämta startkitet och göra sig klar efter en strålande frukost som Roger hade förberett.


Vädret var lite märkligt med moln, blåst och ganska kallt. Beslutade mig för att starta i långärmat vilket var ett bra val men då inte för kylan utan för att det blev ett strålande väder så det var mer ur solskyddssynpunkt vaket av långärmat var bra...missade dock helt att skydda benen och då gick det så här...


Eftersom jag aldrig utsatt kroppen för en liknande fysisk ansträngning som att cykla femton mil så tog jag det säkra före det osäkra och stannade på varje depå utom den sista och mulade i mig solbränd, kaffe, banan, saltgurka och fyllde vattenflaskorna. Med facit i hand så hade jag kunnat dra ner på på detta och då säkert klarat att cykla på 6 timmar som jag satt som någon form av rimligt mål. Nu blev det 6.29.54 vilket jag tycker är helt ok :).

Det var en fantastisk runda som jag absolut kan tänka mig att köra igen. Frågan är om Vätternrundan på 30 mil kommer ge samma känsla? Det jag vet är att den distansen inte hade varit lika rolig i år med de förberedelser jag gjort. Kroppen är inte riktigt där än. Jag vill kunna göra de här loppen och efteråt känna att det faktiskt gett "färgfilm i tillvaron".

Ganska nära ett dygn efter att Roger hämtat upp mig i Strängnäs landade jag i Stockholm och jag fattar knappt att jag hunnit med allt i helgen. Avslutningsvis vill jag säga ett stort GRATTIS till Roger som cyklade loppet på för mig imponerande 4.40! Och stort tack för all logistik kring det hela :)!

Ha en skön måndag



- Posted using BlogPress from my iPhone

5 kommentarer:

  1. Grattis till att du hade kul Affe!
    Min närmast planerade färgfilm sket sig pga halsfluss. Hade tänkt cykla till Söderhamn fram och tillbaka över nästa helg, men nu får jag nöja mig med någon timme soft paddling...

    SvaraRadera
  2. Hej Affe! GRATTIS till en fantastisk prestation. Jag antar att det känns lite i kroppen idag. Det är ju jobbigt att sitta på cykeln under så lång tid.Kan du den här gåtan? Svaret är namnet på en fågel.Den är så här: "Efter Vätternrundan".Om du inte kommer på svaret så får du höra av dig Ha det så bra och ta det nu lite lugnt innan du kör igång med simträning. Kram Christina PS Jag har cyklat 2 mil idag. Det är lagom för mig och om det är skapligt väder gör jag det kanske fem gånger i veckan. Jag tycker cykling är den roligaste motionsformen.DS

    SvaraRadera
  3. Tack Magnus - man har ju inte roligare än vad man gör sig...Otur med halsflussen där :-(

    Tack Christina. Hörde faktiskt den där med fågeln så sent som på lunchen idag så jag kan den :-). Visst har jag känningar i kroppen idag men inte i de bakre regionerna konstigt nog. Det är mest nacken som spökar och lite i vänster knä. Kul att du är igång och cyklar :-). Hälsa och mås så gott. /Affe

    SvaraRadera
  4. hoppas Du har återhämtat Dig till både kropp och själ.

    SvaraRadera
  5. Tack Ingegerd :). Fortfarande rejäla känningar i nacken men själen mår bra av att vara stolt :). Kram Affe

    SvaraRadera