Sidor

onsdag 8 juni 2011

På söndag får vi se om...

...de 50 mil cykling och 32 mil löpning som jag skrapat ihop i år gör att jag är redo för att cykla HalvVättern som är 15 mil. Kollade lite närmare på statistiken sedan jag skaffade min Garmin 310 XT och det är ju jäkligt att skoj och nyttigt att följa utvecklingen. Kan fortfarande inte fatta att jag förra året inte orkade springa 5k utan inslag av promenerande. Nu är det ju inte enbart orken utan en hel del bättre självkännedom som gör att jag ledigt kan springa 14k som hittills är det längsta jag sprungit i sträck. Att hitta ett tempo som fungerar är lite övning och jag har lärt mig oerhört mycket de senaste månaderna. Hur det blir med cyklingen på söndag är osäkert. I mål ska jag i alla fall men hur lång tid det kommer att ta och hur ont jag kommer att ha det blir en överraskning...förhoppningsvis en glad sådan ;-). Skulle nog haft några fler långpass i benen men nu är det som det är så det är bara att "le och vinka". Drygt 60k har den längsta rundan blivit.

Nu vankas det grillat här i all enkelhet på onsdagsaftonen.

Ha en skön kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar