Sidor

måndag 27 juni 2011

Inte lätt att få ihop...

...vardagspusslet alla gånger. Jag hade som ambition att träna med NMT två ggr i veckan under våren och tidiga sommaren. Har dock haft svårt att få till detta trots att det bara rör sig om två ynka pass i veckan klockan 18.00. Ont i nacken, bytt jobb och andra små distraktionsmoment har hindrat mig från att komma iväg. Hur som helst känner jag att semestern kommer att hjälpa mig att få till lite nya fräscha rutiner. Jag ska skämma bort mig själv med träning som kan utföras så nära hemmet som möjligt för jag tror/känner att det är det bästa sättet för mig att "lägga pusslet på". Det är faktiskt bara mig själv det hänger på att komma ut och ta en löprunda. Jag tänker prioritera en löprunda framför att ligga och dra mig på morgnarna. Jag kan ju sticka ut och tugga asfalt långt innan resten av familjen ens i sina vildaste tankar funderat på att vakna ;). I morse fick jag en härlig runda med solen som följeslagare. Det kommer morgnar när inte så kommer att vara fallet och det kommer att regna istället och då tänker jag springa i alla fall! För varför skulle det inte vara kul att vara ute och "leka" i regnet bara för att jag är vuxen?! När jag var yngre så var det jättekul att vara ute i spöregn och det borde kunna vara det även nu med :). Bi får vänta och se hur kul jag tycker det är...:-0. Tror att det handlar till stor del hur jag väljer att uppleva det.

Vill igen passa på att slå ett slag för Appen PoWorkout . Ett utmärkt verktyg för lite hjälp på traven med att skapa träningsvärk. Enkla övningar som kan utföras i princip var som helst. Varför inte på en yogamatta i vardagsrummet när barnen kollar på sommarlov på TV :). Den hjälper mig att få till pusslet och så är det rätt kul att se poängen öka på. Snart är nollorna borta och ska så förbli resten av sommaren :)!


Ha en skön måndag

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar