Sidor

torsdag 2 juni 2011

Uppvärmningsrundan...

...inför lördagens Å-Varvet i Eskilstuna gick mycket bra. En runda på 6,6k i ett mycket lugnt tempo. Så lugnt så att jag verkligen kände hur kroppen bara ville iväg och ha mer. Men jag behärskade mig för att spara på krutet till lördagen då jag ska göra ett starkt försök på sub 50 på milen. Fötterna ok, benen ok och knäna ok. Det är bara nacken som inte är ok men den springer jag inte så mycket med så det struntar jag i ;-)

Har tagit en liten titt i backspegeln idag bara för att få lite perspektiv och när jag såg min första runda som var längre än en halvmil så kan jag bara konstatera att det hänt en del sedan årsskiftet. Det var ett pass på dryga 6k och jag kommer ihåg att jag var jag så glad att jag bara skrattade och hoppade när jag klarat det :-). Det var den 9 januari och det var 6.24k för att vara exakt. Snacka om att det hänt grejer sedan dess! Idag kändes det som att samma distans var en schysst uppvärmning :-). Undrar ännu mer nu hur långt jag skulle kunna springa egentligen...vi får vänta och se ;-)

Ha en skön torsdagskväll

1 kommentar:

  1. Jag tillbringar veckorna i Sala, där sker även det mesta av träningen.Saknar sällskap så det blir solo.
    Kul att du skall springa 17:onde
    Jag har aldrig tagit milen under 50, lycka till!
    Jag är fortfarande för tung för att springa fort.

    /10 sekunder

    SvaraRadera