Sidor

måndag 20 juni 2011

Lite smolk i träningsbägaren...

...är det allt med den smärta jag dragit på mig i nacken i och med min sena karriär som cyklist...;). Var hos Naprapat Göransson idag och är hoppfull då han glatt sa att det här ska vi fixa till. Han bände och klämde så det knakade och knäppte. Det var inte helt utan smärta som behandlingen skedde...men ont ska väl med ont fördrivas...

Något annat som gör ont är produkten nedanför. Fick ett tips av en kollega att testa Linnex som skulle vara ett liniment utöver det vanliga och det kam jag skriva under att det är...! Var ivrig att testa den när jag köpt den så drog på lite i nacken och jädrar vad det hettade till efter några minuter. Syntes gjorde det tydligen också för barnen undrade vad jag gjort eftersom jag var knallröd som om jag solat lite väl mycket.


Det blir inget cyklande på hela veckan och jag inledde arbetsveckan med en promenad till jobbet. Tog 55 minuter vilket känns ganska rimligt så det blir nog promenad i morgon med :). Uppe strax före tuppen så funkar det.

Glädjeämnen idag var bl.a. när en kollega ringde och sa att han också anmält sig till Halvmaran 17 september och att vi kanske kunde springa ihop och träna lite inför loppet :). Vi bestämde att ta en runda på ca 14k nästa vecka. Det ska bli så kul att testa lite längre distanser nu. Ett annat glädjeämne var att jag och min fru fick chansen att springa tillsammans ikväll. Vi fick en härlig runda på 6.5k i lugnt tempo. Det var en underbar luft efter regnet och solen var med oss hela tiden. Hade även dragit på lite Linnex på min ömma nacke innan vi stack ut och jag behöver väl knappast berätta hur det känns nu...;).

Ha en skön måndagskväll

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar