Sidor

torsdag 30 juni 2011

Vilken jäkla skön...

...kväll det blev! Jag och Per joggade iväg mot Älvsjö station strax före 19 där vi mötte upp Fredrik. Uppvärmningsjoggen på dryga kilometern fick lite mer tempo och vi gav oss av på en sträcka som vi bestämt skulle vara minst 12k. Temperaturen kändes riktigt behaglig att springa i och sällskapet trevligt. Vi sprang i "snacktempo" och jag kände mig hur stark som helst :). När vi närmade oss slutet på rundan som var i höjd med Älvsjöbadet kunde jag bara inte låta bli att föreslå ett snabbdopp och det var ett av de skönaste bad jag upplevt på länge :). Det blev 12.44k på 01.11.37 alltså 5.45-tempo och då gjorde vi två stopp på vägen :).

Efter löpning och bad hade vi tur och fick i oss både en schysst grillmiddag och ett par glas riktigt goda antioxidanter :).

Ser fram mot nästa pass över milen. Undrar om det inte är dags att tänja lite mer på gränsen och testa 15k nästa gång?! Det går som tåget nu (kanske inte SJ:s då ;)).

God natt


- Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer:

  1. Klart vi kan köra en 15 km, jag räknar dock in denna i det sällskapet då min runda i sin helhet blev 15,95 km. Det var kanon i går, tack för sällskapet! //Fredrik

    SvaraRadera
  2. Ja det blev ju lite längre för dig jämfört med oss som vräkte oss i badet :). Då säger vi 15 nästa gång :)

    SvaraRadera