Sidor

tisdag 28 juni 2011

Ikväll ska jag testa...

...något nytt. Inte bara jag förresten utan även Malin ska få uppleva gamla minnen. För henne med idrottsbakgrund är det inga nyheter men för mig ska det bli spännande att testa lite intervallträning :). Askul att vi bestämt oss för att springa DN Stockholm Halvmarathon tillsammans. Ska bli intressant att se när vi håller samma tempo. Tror att det inte ligger särskilt långt bort innan Malin är ikapp mig :). För ett år sedan var det omvänt och jag hade inte en chans. Hur som helst så ska vi, oavsett vem som har bäst form, springa tillsammans den 17:e september då vi firar vår 6:e bröllopsdag.

Hittade en länk till lite övningar på Marathon.se. Femhundringar ser ut att vara något för både nybörjare och erfarna så det får det bli :). Tänker börja med att testa lätt jogg 500 m och sedan 5x500 m med 60 sek lätt jogg som nedvarvning mellan rusherna. Tempo för mig på rusherna ska tydligen ligga på ca 2.20 - 2.30 om jag tar hänsyn till att jag springer milen på ca 51-56 min. För Malin lägger jag nog rusherna på ca 2.50.

Eventuellt hänger småbrudarna med på cykel...

Vi får se hur det går :).

Ha det fortsatt skönt i sommarvärmen


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar