Sidor

tisdag 5 juni 2012

Har äntligen tinat...

...upp sedan helgens bravader uppe vid Siljan. Söndagen bara försvann i ett yrsligt töcken och måndagen funkade men det kändes så där bra faktiskt. Idag däremot helt ok. Lite träningsvärk i benen men jag mår förträffligt vilket jag inte kunde skryta med igår och i söndags. En orsak till att jag mått så taskigt dvs. Illamående, yr och lite allmänt borta tror jag kan ha sin förklaring i att jag slarvade med påfyllande av energi och vätska för, under och efter loppet. 7h och 15min kroppsarbete är ändå förbrukande av ca 4000kcal vilket är nästan vad jag förbrukar på tre dygn i vilande tillstånd. Ett motsvarande energiintag var jag inte i närheten av. Har varit konstant hungrig både i går och idag. I söndags orkade jag inte ens känna efter om jag var hungrig eller inte. En annan orsak till att jag inte mådde så bra efter loppet kanske kan förklaras av den nedkylning jag utsatte mig för. Hoppas jag inte ser så sliten ut till vardags som jag gör på bilden nedan som är tagen 10 min efter målgång...




Förberedelserna för Vätternrundan har nu dragit igång dvs. det som är bortsett från själva cykelträningen. Startar tydligen vid en tidpunkt på natten då cykeln måste vara utrustad med lysen och reflexer av olika slag och det måste fixas. Planering av mat och dryck redan från nu så jag inte riskerar en repris på helgen. Vi är ett gäng från jobbet som ska köra (40st) och vi håller på att dela in oss i olika subgrupper som har olika tidsmål. Från sub9 till sub13 är vi indelade i alltså från de som vill cykla på under 9 timmar till de som nöjer sig med under 13 timmar. Även om jag gillar solocykling så kommer jag att ansluta till en grupp för 30 mil är ändå 30 mil och det kan nog vara trevligt att köra med ett gäng då. Blir sub12-gruppen för min del.

Enda träning hittills denna vecka har varit transportcykling till ich från jobbet. Har känts fullt tillräckligt och görbart...Får se om det kanske blir en runda på några mil i morgon. Hade planerat att testa Sickla Triathlon i morgon men känner faktiskt inte för det så jag skippar det.

Ha en skön tisdagskväll!

- Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer:

  1. Jag tycker du ser imponerande fräsch ut!

    SvaraRadera
  2. Haha tack Fröken Fräken :). Börjar frysa bara jag tittar på bilden :-0.

    SvaraRadera