Sidor

lördag 16 juni 2012

Måste börja detta inlägg...

...med ett stort tack till alla som peppar mig i mina upptåg med alla glada hejarop! Känner ett jättestöd så fort någon klickar på gillaknappen på Facebook :)!

Sitter nu på gräsmattan och försöker samla tankarna i sällskap med alla trevliga cykelkollegor och en kall god läsk som våra danska vänner hade med sig över sundet :).


Idag har jag avverkat Vätternrundan vilket för ett par år sedan hade varit otänkbart. Men genom min idé med att påbörja en livsstilsomställningsresa så blev det faktiskt möjligt :)! 30 mil på cykel...smått crazy men genomförbart.

Det blev en runda som kantades av måååånga mil och timmar i regn men i Hjo så släppte det faktiskt och jag kunde ta av både regnjacka och diskhandskar som skyddade mig mot vätan och att bli alltför kall.

13h39min tog spektaklet runt sjön . Hade tänkt det skulle ta 12h men jag tappade min grupp redan efter tre mil så jag "borrade" de sista 27 milen helt på egen hand. Hoppade inte på några andra klungor utan såg det som en utmaning att göra det på egen hand och det gick över förväntan tycker jag :). Hade hoppats det skulle kännas mer överväldigande vid målgången än vad det gjorde. Tycker känslan vid målgången efter öppet spår var större. Det kan kanske ha sin förklaring till att jag sett fler Vasalopp på TV än vad jag sett Cykellopp...En medalj till samlingen blev det och ett steg närmare En Svensk klassiker :).


Nedan bild på barbecuen vi hade efter loppet idag. Nu är det en fråga om sekunder innan ögonen slår ihop...


Ha en skön lördagskväll!


- Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer:

  1. Hej Affe! GRATTIS! Vi är jättimponerade av dig. Med tanke på att du körde i stort sett hela loppet ensam så var det väl en bra tid du kom in på.Nu måste du väl ta det lugnt några dar innan du börjar ladda för simningen i Vansbro. Det kanske dröjer lite innan du sätter dig på cykeln igen.Många grattis hälsningar från Christina och Lasse

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :)! Jag är helnöjd med hela loppet och tiden. Tar och kostar på mig en vilodag idag. Får se hur det går att cykla till jobbet i morgon :). /Affe

      Radera