Sidor

lördag 23 juni 2012

Yes, yes och...

...åter yes!

Kunde helt enkelt inte vänta till på måndag med att påbörja löpträningen utan stack ut på en runda med Malin redan idag. Det gick oförskämt bra. Kände mig stark och lätt. Den opererade foten hur bra som helst under passet men dunkar en del nu efteråt men det ska nog bli bättre med den saken med. De första 5,5 k i 5.45-tempo och skojade till det med en spurt sista 500 metrarna till 6k i typ 3.30-3.45-tempo innan vi joggade ner den sista kilometern :). Jag är tillbaka och tror jag har chans att bli ännu mer löparfrälst än jag var innan fotoperationen. Styrkan finns där och det är så mycket som sitter i skallen som jag måste få lite styrsel på. Löpning är glädje och ger utrymme för sprallighet. Måste bli lite mer fartlek nu när jag ska ladda inför Halvamaran i Stockholm som blir genrep inför Lidingöloppet. Har dock ett lopp innan som ska klaras av och det är Vansbrosimmet den 8:e juli. Här har det slarvats med träningen vill jag lova...får bli några längre pass veckan innan så jag känner mig lika bekväm i våtdräkten som jag gjorde på förra årets Vansbro halvsim på 1500m. Har lite svårt att mentalt ta in att jag på fullt allvar ska simma 3k. En sträcka som jag knappt sprang under pistolhot när jag gick i skolan. Det är ju tur att tiderna ändras och jag med den ;).

Nu återställer jag salt- och vätskebalansen på kanske inte det bästa sättet men på ett gott sätt ;). Det är trots allt midsommar!


Ha en skön midsommardag!


- Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer:

  1. Ja verkligen! Nu gäller det bara att "min nya fot" håller så att jag kan leverera det kroppen och psyket behöver :).

    SvaraRadera