Sidor

tisdag 26 juni 2012

Ligger och sträcker...

...ut mig på yogamattan efter dagens löppass. Jag kan konstatera att det ger bra mycket mer träningsvärk att springa 7k än att cykla Vätternrundan! Kan ha någonting att göra med den senaste tidens träningsinsats mellan de två olika aktiviteterna :-0.

Har nu slagit om fokus från cykel till löpning som jag skrev häromdagen. Min runda i lördags som innehöll en spurt på ca 500 meter i ett rafflande tempo blev fullkomligen utdömd av coach Roger. Han har ju haft rätt förr så jag ställde mig i givakt och letade genast reda på ett lämpligt träningsupplägg för att klara Lidingöloppet på ett skonsamt färgfilmsskapande sätt i september och innan det ska halvmaran bockas av. Lite försiktig av mig valde jag ett träningsupplägg för att klara Lidingöloppet på 3:30. Idag var det löpning 44 min på schemat uppdelat på 11st "intervaller" om 3 min löpning och 1 min gång. Tyckte det där med gång kändes lite halvfånigt men liggandes här på golvet med facit efter löpningen så var det inte ett så tokigt pass ändå! Öm och stel som en gammal otränad gubbe känner jag mig (kanske är just vad jag är...).

Hur som helst så är det skönt att vara igång med löpningen igen. Nu gäller det att försöka hålla mig till träningsupplägget vilket jag vet har misslyckats förr, men skam den som ger sig ;).

Ha en skön tisdagskväll!


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar