Sidor

lördag 9 juni 2012

Test av utrustning...

...var ett av målen med dagens cykelrunda. Vädret för att se vad nya cykelkläderna gick för var perfekt. Lätt regn var det när jag stack ut men det blev uppehåll redan efter ett par kilometer så på samma ställe som jag fick punka i onsdags var det dags att ta av regnjackan. Den passade perfekt i mittfickan på nya vindvästen :). Hade beställt kläderna utan möjlighet att testa storlekarna så jag blev extra glad när prylarna satt som de var skräddarsydda :).




Cyklade den så kallade "Örbyklassikern" på 36 km. Stannade ett par gånger och snittet blev därefter, ca 23 km/tim. Målet var inte hastighetssatt idag utan det var sträckan och att testa utrustningen. Tur att jag satte sträckan som mål annars hade jag nog fortsatt att trampa idag men det fanns inte riktigt tidsutrymme för det. Kändes dock så bra att några mil till inte hade varit några problem :).

Två dagar träningsfritt blev det på skolresan jag var med på tors-fred. Kunde dock tro att jag varit på träningsläger för jag var helt slut igår kväll. Somnade 21 och vaknade först 12 timmar senare i morse. Skön och välbehövlig sömn :)! Skolresan var riktigt rolig. Vilka fina barn vi har! Vi har lekt och rott och grillat pinnbröd för att nämna något av det som rymdes inom ett dygn. Jag och Johan hann även klämma in en stunds slappning innan alla anlände till Scoutgården i Gnesta.


Ja lite träning blev det nog i alla fall känner jag i axlarna. Det var många som vill testa roddbåtarna och när jag satt vid årorna vrålade förväntansfulla 10-åringar att jag skulle "maxa"! Självklart gjorde jag mitt bästa men vi kom aldrig upp i planing... ;). Här en bild på Ebba som testade på den avancerade konsten att ro en roddbåt :).


Vi fick även en härlig stund vid lägerelden, där vi sjöng och grillade pinnbröd. Det är ju så himla gott att ta ett färskt pinnbröd och bre på ordentligt med smör och känna hur det bara smälter i munnen :).


Nu firar vi lite lördagskväll och laddar inför morgondagens cykeltur. Blir nog en femmilare och det blir sista passet som är något av distans att tala om innan jag står i startfållan i Motala nästa lördag.

Ha en skön lördagskväll!


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar