Sidor

onsdag 6 juni 2012

Vilken härlig runda...

...jag fick på cykeln idag. Men innan cyklingen blev det en härlig sväng till fots med Alice som var sugen på en morgontur :). Vi joggade och gick omvartannat i tre kilometer och sen köpte vi färskt bröd till frukost.


Föga avskräckt av cykling efter helgens riktigt usla väder runt Orsasjön och Siljan hoppade jag några timmar senare glatt upp på racern och gav mig av på en solorunda. Målet var 50 km med ett snitt på 25 km/tim. Gick riktigt fint och jag kände mig stark. En punka efter 45 km fick mig inte ens på dåligt humör. Hade fram till punkteringen faktiskt hållit mina målsatta 25 km/tim och efter lagningen brydde jag mig inte om tempot utan trampade nöjt hemåt :).


Laddade ner datat från rundan och konstaterade att jag nu cyklat 99,5 mil sedan jag kunde börja cykla efter fotoperationen. Målet innan Vätternrundan är att få ihop 100 mil så det kommer att bli några bonusmil faktiskt :). Blir nog något liknande dagens runda till helgen som kommer och cykel fram och tillbaka till jobbet nästa vecka för att hålla benen igång till den 16 juni då det ska trampas 30 mil på raken :-O! Känns lite galet faktiskt...

I morgon förmiddag blir det jobb och sedan bär det av på skolresa med Ebbas klass. Ska bli jätteroligt :)! Nu dags för de sista förberedelserna.

Ha en skön avslutning på 6:e juni!


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar