Sidor

söndag 10 juni 2012

Tänk på att när du...

...passerat Jönköping på lördag så är en tredjedel cyklad och inte halva loppet! Flera olika personer med erfarenhet av Vätternrundan har sagt det till mig och jag ska lägga det på minnet och inte ta ut något i förskott. Det går tydligen smidigt att ta sig ner till Jönköping från Motala och sedan blir det en del uppför så att ta det lite fint och spara på krafterna kan nog vara en bra idé.

Idag blev det en tur på 49 km. Kändes oförskämt bra faktiskt. Rullade på fint i ett lugnt tempo som slutade på 24.1 km/tim i snitt. Stramar lite på baksidan av benen men det är klart av mina 108 träningsmil så har jag de senaste 8 dagarna cyklat 29 av dem så jag tillåter att det känns lite ;). Nu blir det inga mer pass över milen innan starten i Motala 02.40 natten mot lördag den 16:e. Nu är det vila och äta rätt som gäller. Cykling till och från jobbet blir det i alla fall så att benen hålls igång och inte går i dvala :). Känner mig faktiskt så här nöjd.


Nu är det dags för veckans fotbollsträning för Alice och jag hoppas på uppehåll i vädret!

Ha en skön söndagseftermiddag!


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar