Sidor

onsdag 28 november 2012

Det sprack idag med...

...att hålla sig till träningsschemat. Det som skulle bli löpning styrka uteblev och istället blev det en sväng i garaget ikväll igen på trainern. Hur som helst så tror jag schemat gör det betydligt lättare att planera om eftersom jag nu i alla fall har en plan ;). Hade jag inte haft en plan så hade det förmodligen inte blivit någon träning alls idag. Schemat jag går på sträcker sig fram till sista januari och är hyggligt varierat. Så här ser en vecka ut:

- löpning distans 60-90 min
- löpning kvalitet 40 min
- löpning styrka 35-45 min
- cykling distans 60-120 min
- cykling kvalitet 20-30 min
- simning 45 min
- styrketräning 2x30 min

Detta är grundstommen och några av passen byts ut mot rullskidor och stavgång fram till Vasaloppet. Blir det snö så blir det även skidåkning "på riktigt" som får ta plats som alternativ.

Jaha och hur får jag till det här då...? Två dagar i veckan tar jag lunchen till hjälp och tar kortare styrketräningspass där tempot är högt och jag satsar på att hålla pulsen hög. En kväll i veckan och på lördagen och söndagen har döttrarna längre träningspass på sina aktiviteter och då passar jag på att förlägga mina träningspass till de platser dit de ändå ska skjutsas och/eller hämtas. Då är vi uppe i 5 av 8 träningstillfällen. På fredagsmorgnar är vi ett gäng från jobbet som träffas 06:40 för att ha gemensamt träningspass som just nu består av skudgång i Hammarbybacken. De övriga två tillfällena blir söndagskvällar för simning plus ytterligare en kväll i veckan. Förhoppningsvis ska detta fungera :).

Nu är det strax dags för kudden och några timmars välbehövlig sömn. Måste bara säga att jag idag ätit något av det godaste bakverk jag någonsin smakat. Min fru bakade en ny sorts saffransbullar igår och de var absolut enormt goda. Jag är ju inte så förtjust i bullar och andra fikagrejer men det hör var ett rejält undantag. Får försöka hålla mig ifrån dem innan beroendet är ett faktum ;).


Ha en skön onsdagskväll!


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar