Sidor

tisdag 20 november 2012

Hmm...intressanta...

...upplevelser nu när jag börjar komma in i träningen igen. Skulle bli ett timslångt intensivpass ikväll men det såg ut som det efter 25 minuter inte skulle bli så intensivt trots allt. Hade ett bra tempo på 5 per kilometer när det började spänna oroväckande i vaden på vänster ben. Blev faktiskt lite orolig och drog ner på tempot ett tag. Det blev bättre och jag kunde öka på igen. Hade efter halva sträcka. En liten tanke på att satsa på sub 50 på milen men det smög sig. Konstaterar att de problem jag haft med löparknä är borta men att andra hittills för mig obekanta muskler väcks till liv och sätts på prov. En inte alltför avlägsen tanke är att det är de nya skorna som står för spratten. Nu tror ju jag att otränade muskler är betydligt lättare att handskas med än ett knä som gör förbannat ont på distanspassen :). Jag kan även konstatera att jag gör ett nytt försök på sub 50 om två veckor då det är dags för nästa intensivpass löpning på 60 min.

Lunchpassen har jag från och med denna vecka styrt om och fokuserar där på styrketräning och värmer bara upp på löpbandet 5 min innan jag manglar muskler. Om tre veckor är det dags för träningsläger i Orsa på löparskidor och det kan vara skönt att ha de grenspecifika musklerna något så när förberedda på dubbla pass om dagen i tre dagar. Om det blir barmarksträning eller "på riktigt" är ju svårt att sia om men kul är jag övertygad om att det blir :).

Efter dagens dubbla pass blir jag smått förvånad om jag inte sover som en stock inom 10 min...

Ha en god natt!



- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar