Sidor

fredag 23 november 2012

Men tjenare vad olika...

...ett pass kan kännas trots samma plats, utrustning och sträcka. Idag var vi fyra fredagsmyssugna kollegor som träffades vid Hammarbybacken 06:40. Hade inte samma kraft i benen som förra veckan och kände mig rätt trött faktiskt men det blev fem svängar upp och ner. Den sista kändes helt klart bäst. Idag var det inte fokus på något annat än att ta mig upp och ner med någorlunda skidlik teknik. Blev inga ruscher utan lugnt och metodiskt ta mig igenom passet och efter 64 min var det klart. Så himla trött i benen efteråt att vänsterbenet darrade varje gång jag skulle trycka ner kopplingen i bilen för att växla. Saknade helt plötsligt min förra bil med automatlåda ;).

Igår blev det klart att platserna till Vansbro Triathlon släpps den 5:e december 20:00. Utgår från att jag måste hänga på låset för att få en plats! Är fast besluten på att min triathlondebut ska ske den 6:e juli nästa år :). Det är nu även dags att börja fokusera på träningen inför det. Har äntligen satt ihop ett träningsschema (igen...) som sträcker sig fram till 31 januari. Eftersom jag ska köra Vasaloppet kommer en del pass att bytas ut mot skidträning tom. februari. I morgon står det kvalitetspass cykel på schemat så ikväll åker trainern fram och racern monteras dit. Nu ska det trampas :)!

Ha en skön fredag!


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar