Sidor

tisdag 13 november 2012

Oj vilken dag...

...det blev! Cykel till jobbet och temperaturen under nollan så det var friskt och myggfritt.


Till lunch ett effektivt lunchpass på Puls o Träning i Sjöstaden.


Intervaller på löpbandet och sedan lite styrketräning på det. Längtade sedan hela eftermiddagen till kvällens löppass. Innan löpningen gjorde jag matteläxa tillsammans med Ebba och det var jättekul. De får lära sig på ett lite annorlunda sätt än vad jag gjorde för 34 år sedan. De lär sig att tänka i olika strategier för att lösa uppgifterna och det är riktigt roligt att resonera tillsammans.

Sen var det dags för löpningen. För mig som inte sprungit några längre sträckor på allvar på hur länge som helst var det först lite nära döden upplevelse när Per tyckte att ett tempo på dryga 5 var skönt. Jag flåsade på och tänkte att jag ska inte ge mig och snabbaste kilometern blev den fjärde som betades av på 5,07. Efter 8,5k sa jag till Per att köra på så jag kunde börja jogga ner för jag tänkte inte köra längre än milen. Sista kilometern slutade dock på 5,40 tempo och totalt på milen 5,23. Jag hade INTE gjort milen i det tempot idag om inte Per hade dragit runt mig. Tänk vad mycket det sitter i skallen -tack för draghjälpen säger jag till Per :)! Vad ska jag säga om mina nya dojor Mizuno Wave Elixir 7 då?


Jo att de verkar helt suveräna! Trots tempot som för mig var högt idag och distansen som jag inte tränat på länge så har jag ingen som helst känning av vare sig löparknä eller benhinnebesvär :). Hoppas att de nya skorna är en bidragande orsak till detta för då kan jag bocka av det bekymret lättare än förväntat. Vi får vänta och se helt enkelt men lovande verkar det. Relativt trött men nöjd med en bra träningsdag ska jag nu störta i säng :).

Ha en skön tisdagskväll!


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar