Sidor

söndag 4 november 2012

Tog definitivt ett steg till..

...upp i simkunskapens trappa på crawlkursen idag :)! Så himla gott att känna att bitarna faller på plats. Idag hade jag mitt första simpass där jag kände mig hyggligt avslappnad med crawlandet och jag grejade 200 meter utan att pulsen skenade och jag inte fullkomligen flåsade efteråt. Jag upplever en stor skillnad mellan att springa och att crawla inte bara det att det ena sker på land och det andra i vatten och löpning sker med kroppen i vertikalt läge medan simningen sker i horisontellt läge. Nej en riktigt stor skillnad ligger i att när jag springer så sker andningen per automatik utan att jag behöver fundera så mycket över det. Så är det ju nu inte när jag ligger i vattnet och ska tänka på bensprattel, rätt armtag, flytläge och rotation. Andningen blir inte lika naturlig som vid aktiviteter ovan vattnet utan lite mer något som måste planeras in i det hela. Jag tror dock och hoppas att det ska bli mycket bättre framöver och att en av anledningarna till att det gick bättre idag var att det blev lite naturligare, lite flow i det hela helt enkelt :). Vi fick även testa att crawla med paddlar idag och det var riktigt kul. Efter några längder kändes det helt naturligt men när jag tog av dem blev det till en början som en känsla av att simma med knutna nävar :-0.

Fick även lite nytt att fundera på ikväll när jag såg att Kalmar ska släppa ytterligare 350 platser till Ironman 2013. Är det för tidigt att testa nästa år eller...;)? Nu dags för lite sömn innan en ny vecka med oanade möjligheter drar igång.

Ha en skön söndagskväll!


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar