Sidor

söndag 11 november 2012

Efter en helg som...

...gått i matens tecken och inslag av kulturella begivenheter och därigenom mycket stillasittande hann jag inte vara hemma i en minut innan jag var klädd i lycra ;). På fötterna satt också mina nyinköpta Mizuno Wave Elixir 7.


Mina tjejer hade också förärat mig med en ny lager 2 tröja från Craft som jag var bra sugen att få testa.


När jag klev in på Löplabbet igår var jag fast besluten att testa något nytt. Är dock inte redo att gå in på något riktigt minimalistiskt men i alla fall ta ett steg bort från mina superdämpade Asics med ordentligt pronationsstöd. Efter att ha testat ett antal dojor föll valet på de neutrala Mizunosarna. Det var som att få på sig ett par supersköna...just det - löpardojor :). Var riktigt trevligt att få testa de en liten runda ikväll och den nya tröjan var kanon!

Den kulturella upplevelsen i helgen bestod av att gå på Stadsteatern i Eskilstuna och se på Musikalen Grease som framfördes av Scenknuten. Det var riktigt bra och humöret var på topp både under och efter föreställningen. Efteråt blev det ett besök på Ming Palace och jag tror jag fick i mig 3-4000 kcal så den lilla löprundan ikväll kändes extra skön även om den inte ens förbrände energin från förrätten ;). Man får inte glömma vad träningen även kan göra för själen och där är det lite svårare att mäta vad det ger, där är det känslan som gäller :).

Ha en skön söndagskväll!

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar