Sidor

tisdag 27 november 2012

Gjorde helt om ikväll...

...och ställde in ett kvalitetspass löpning. Brukar inte vara så känslig för vädrets makter men idag ville jag verkligen inte ut när det blåste så pass att det regnade horisontellt! Nej, istället blev det ett kvalitetspass på 4x4min med 2 min vila.


Det blev hårdare än förväntat och benen grinade när jag var klar för de trodde nog att de fått så det räckte under lunchpasset på gymet ;). Huden grinade också och producerade duktigt med svett. Det får bli att montera en fläkt ute i garaget. Trots att det är svalt där så behövs det inte många minuter innan det börjar sippra.

Har inte bloggat något sedan i fredags ser jag och det trots att söndagen innehöll två bra träningspass. På förmiddagen spände jag på mig rullskidorna och gav mig ut på en runda med Magnus L medan våra döttrar tränade fotboll. Det kändes enormt bra och så fantastiskt kul nu när styrkan och tekniken börjar infinna sig. Äntligen kan jag ta i lite ordentligt med armar och mage och blir inte flåsig så snabbt. Lyckades faktiskt få till lite blåsor i händerna och träningsvärken i överarmarna var ett kvitto på att det gick bra :). På kvällen var det dags får crawllektion igen och även där gick det riktigt fint. Målet att kunna simma crawl 16x25 i ett sträck innan januari ska inte vara något problem då längsta hittills är 12x25. Kändes än mer avslappnat i går än tidigare så det är på god väg :).

I morgon är det löpning med fokus på styrka i terräng. Trippa uppför och rulla nerför. Inga tidskrav utan bara springa i kuperad terräng. Det känns riktigt bra nu när jag har satt ihop ett träningsschema som är både varierat och flexibelt (med tanke på oförutsedda händelser som regn på tvären t.ex. ;)). Har knyckt schemat ganska rätt av från Jonas Coltings hemsida och det ska vara anpassat för den som nöjer sig med klara en Ironman med ambitionen "ta-sig-runt" vilket jag hoppas ska passa mig bra med tanke på var jag befinner mig prestations och tidsmässigt. Mer om schemat framöver för nu behöver jag söööömn!

Ha en skön natt!

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar