Sidor

söndag 7 augusti 2011

Distanspass i 135 min på cykel i...

...lätt regn blev det nu på morgonen. Sju stycken var vi som grenslade hojarna och gav oss i väg på "korta" Tungelstarundan på 58,6k. Det var aningen skönt att komma hem och ta ett varmt bad. Rätt skitig blev jag också och i badet undrade jag vad det var som knastrade mellan tänderna och kom fram till att jag fortfarande hade grus i munnen :-0. Väl hemma igen så tog det inte lång tid innan himlen fullkomligen öppnade sig och det mullrade en del från ovan. Hoppas det blir uppehåll på tjejernas cykelpass i eftermiddag. Snittet på färdtiden blev 27,6 vilket känns helt ok på den sträckan. Det är en jädra tur att det är erfarna cyklister med i gänget som peppar och instruerar - det är guld värt :-).

I morgonbitti styr jag cykeln mot jobbet igen efter en lååååång ledighet. Det är ett år sedan jag gick tillbaka till jobbet fast besluten att ändra livsstil. Vet inte hur många gånger jag gått tillbaka från jobbet efter semestern med en bild av att börja träna mer och det inte funkat men nu ser det annorlunda ut. Har ingen känsla av det i år. Har verkligen lämnat det gamla och nya rutiner med sug av träning och vettig kost har blivit helt naturligt. Det är inte heller direkt någon skillnad på vågen trots att jag inte direkt "sparat på krutet" vad avser mat och dryck i sommar under ledigheten. Dagens cykelrunda var perfekt träningsavslut på semestern. Tack för en riktigt trevlig runda killar :-).

Ha en skön söndag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar