Sidor

lördag 20 augusti 2011

Vad hände egentligen...

...med den här veckan?! Pang sa det bara och så sitter jag i soffan lördag förmiddag och undrar över hur snabbt en vecka egentligen kan gå! Nytt jobb med obekanta, spännande och utmanande uppgifter bidrar till stor del att tiden fullkomligen flyger fram. På träningssidan har det varit en väldigt lugn vecka med ett kortare morgonpass terränglöpning och styrketräning. Ett litet styrkepass på MTB:n i Hammarbybacken har det också blivit. Cyklingen till och från jobbet räknar jag inte riktigt som träning utan ser mer som vardagsmotion men det blir nästan 40 min per dag och jag har börjat ta MTB:n istf racern och kör på rätt låg kadens för att träna lårmusklerna mer och det känns faktiskt skillnad jämfört med "transportcykling" samma sträcka :-). Kanske kan utveckla cyklingen till och från jobbet till att bli mer som träningsform.

Nu blir det lugnt på träningsfronten en vecka då all ledig tid kommer att gå till förberedelser inför min kära systers och hennes blivande mans bröllop som är om en vecka. Toastmaster har jag fått den stora äran att agera som tillsammans med en god vän. Om innevarande vecka gick snabbt undrar jag hur kommande kommer att bli...;-). Har på känn att riktigt kul komer det att bli hur som helst. Bara att "spänna fast säkerhetsbältet" och gasa på!

I går var det avsmakning av bubblande goda drycker och provning av näbbkläder inför bröllopet. Intagandet av de bubblande dryckerna gjorde att det blev droska hem igår kväll och bilen således kvar i stan. Återigen förvånades jag i morse över mig själv när jag, efter frukosten, utan tvekan drog på mig cykelkläderna och ivrigt, glatt och njutningsfullt tog MTB:n i hällande regn och trampade en mil för att hämta bilen. Mitt gamla jag hade tvekat över den övningen även om solen hade lyst ;-). I love livsstilsomställningsresan :-)!

Ha en skön lördag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar