Sidor

onsdag 17 augusti 2011

Vilken morgon...

...med strålande sol! Passade utmärkt på mitt första morgonpass på länge. Hade tänkt 40 min lugn löpning. Det reviderades till drygt 20 min och kompletterades med lite styrketräning. Försöker undvika asfalt i så stor utsträckning som möjligt ett tag. Det blev en liten utamning här i villakvarteren men ganska kul faktiskt. Blev lite som "inte nudda mark". Letade mig fram till ett grönområde och stack in på en stig och bara följde den och stack av när det delade sig utan att veta vart jag skulle hamna. Efter en liten transportsträcka på asfalt var jag tillbaka i grönområdet och snirklade mig tillbaka över stenar och rötter. Några uppförsbackar blev det också så pulsen fick komma upp lite :-). Blir garanterat fler gånger.

Syrketräningen blev:
5x15 crunches
5x7 bakvända crunches
5x7 sneda crunches på var sida
ett antal tåhäv och lite stretch på slutet

Ha en skön onsdag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar