Sidor

måndag 8 augusti 2011

Enbart vardagsmotion...

...idag eftersom det är måndag och planerad vilodag från träning, och jag cyklade fram och tillbaka till jobbet, en liten sträcka på 11k totalt. Kändes inte oöverstigligt för ett år sedan men var inte riktigt med i mina mentala struktur över hur man färdas till och från jobbet. Nu känns det som en fördel att få trampa iväg på morgonen och känna hur kroppen vaknar till på ett skönt uppfriskande sätt :-).

Gårdagens cykelrunda på 58k känns faktiskt av lite i benen idag och jag hade inga bekymmer att somna i bra tid igår :-). Tjejerna hade lite mer otur med vädret än vi som cyklade på morgonen. De körde trots hällande regn 52k med intervallinslag på slutet. Även om det var skitväder var Malin på strålande humör när hon kom hem och fullkomligen vred vatten ur kläderna och tömde cykelskorna som det klafsade ordentligt om...

Snackade lite cykling med en kollega på jobbet idag som berättade att han på tisdagar kör backträning med MTB i Hammarbybacken. Tre gånger upp och ner innan det är dags att trampa hemåt. I morgon är det träningsdags igen och jag måste säga att jag är bra sugen att hänga med till backen...vi får se hur det blir, kan bli MTB till jobbet i morgon :-).

Ha en skön måndagskväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar