Sidor

torsdag 11 augusti 2011

Funderar på hur det egentligen...

...känns i benet efter att ha testat 30 min löpning på asfalt inför Midnattsloppet på lördag?! Det var ca en månad sedan jag sprang på asfalt sist och då sprang jag i 93 min. Rundan idag kändes mer ansträngande än vad den längre rundan gjorde...otroligt vad snabbt jag lagt av mig. Hur som helst så känns benhinnan ok men det känns istället på andra delar av benen. Kan tänkas vara några "cykelmuskler" som jag skrämt upp de senaste veckorna. Passerar 100 mil cykling hittills i år vilken dag som helst och har sprungit 44 mil sedan årsskiftet. Kanske inte så konstigt att jag har lite känningar här och där...

Jag längtar verkligen efter att kunna börja springa mer regelbundet igen men kommer vara väldigt försiktig med att öka på dosen för mycket. Måste inse att det inte är allt för länge sedan jag inte kunde springa 5k i sträck utan inslag av promenerande. Men nu blir det omstart och inte fokus på att springa en  viss sträcka på en målsatt tid utan istället springa ett visst antal minuter och sakteliga öka på minutantalet. Vissa avsteg från detta blir det då jag har några lopp att köra som tar mer än 35-45 min ;-) men på träning tänker jag börja i det intervallet.

Nu en dusch och tumhållning för att benhinnan känns ok även i morgon när jag vaknar. Om inte får jag ta mig en funderare på hur jag ska göra på lördag.

Ha en skön torsdagskväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar