Sidor

tisdag 2 augusti 2011

Vilken hejdundrande avslutning...

...på dagen det blev och vilken bra start på träningsveckan :-)! Det jag syftar på är veckans distanspass på cykel. Fem cyklingshungriga killar i sina bästa år gav sig iväg strax efter 19.30 då min cykel var tillbaka efter att Malin värmt upp den åt mig ;-). Vädret kanonfint, ett glatt humör och ett snittempo som hamnade på 27.4. Jag är helnöjd! Tror även att jag slog någon form av hastighetsrekord för mig med 53,5. Vilken härlig känsla när det vattnas i ögonen och känslan av fart är där. 36.9k på 80 minuter. Det var en så otrolig skillnad på känslan i dag jämfört med förra söndagen då pulsen bara skenade iväg och jag tog slut ganska snabbt med ben som mest kunde liknas med geléråttor eller något annat slimeliknande.

Mitt träningsschema börjar ta form. Det kommer nog att ta en stund att komma in i det men jag startar nu och räknar med att en del ändringar kommer att ske framöver. Gäller att få in det på ett bra sätt i vardagen, kanske med t.ex. kvalitetsträning på cykel på väg hem från jobbet. Något löppass när barnen är på en aktivitet de fått skjuts till etc. På schemat just nu är det simning, cykling och löpning. Både distanspass och kvalitetspass. Löpningen kommer jag dock att dra igång på schemat när jag känner mig återställd i vad/benhinna. Har dock tre lopp som ska avklaras innan september är slut och det är Midnattsloppet, Stockholm Halvmarathon och Lidingöloppet 15k. Här handlar det inte om att få en bra tid utan mer att göra det för att få mer löparvana. Lidingöloppet vill jag bara inte missa eftersom det är sista delen i Klassikerhalvan.

Tack till Per, Johan, David och Magnus för en riktigt rolig cykelrunda ikväll :-)!

Ha en skön tisdagskväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar