Sidor

lördag 14 juli 2012

Excesser i öl förra veckan...

...på Mallorca ser jag som förklaring till den smärta jag plötsligt upplevde i höger stortåled i förrgår. Först blev jag inte bara förvånad utan lätt nedstämd då jag trodde något gått sönder i min opererade fot. Den som klarat både kortare löppass den sista tiden och över 170 mils cykling sedan april. Varför skulle det helt plötsligt börja smärta i den så kopiöst att jag inte ens kunde ta ett simpelt promenadsteg?! Efter ca ett dygn med ordentligt ont och mest ont på natten kom jag på vad det måste vara - GIKT!! Har inte känt av detta på två år dvs. sedan min livsstilsomställningsresa startade. Öl som är min absoluta favoritdryck är ju inte det som i första hand rekommenderas till de som har anlag till gikt...Får helt enkelt förstå att den här signalen är en uppmaning till mig att redan nu mitt i semestern (ölets högtid) ställa om igen. För att vara helt ärlig så är det inte bara öl det varit excesser i sista tiden utan även annan föda som för ett år sedan var bannlyst av mig. Nu är det uppsnäppning och tillbaka på rätt spår igen! Gikt är vidrigt och hör inte till någon som mig som bestämt mig för att ha så mycket Färgfilm som möjligt. Jag ska bli snabb (iaf snabbare), snygg (hmm...) och hälsosam (igen :)) så det är bara att sätta igång. Nu kör vi! Ett till dygn med Voltaren så ska de röda favvodojorna få luftas igen :).


Ha en skön lördag!


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar